Överraskande glädje

Överraskande glädje

Ingen förberedde mig på den glädje och lycka man känner när man plockar upp första ordentligt stora potatisen!!!!! I kväll tog jag  upp första potatisarna, har varit och kännt efter den senaste tiden men de har varit bra små men i kväll när jag stack ner handen fick jag gåshud!!! Hittade en riktigt stor en!!! Och sen en till och en till!!! Och det är JAG som har odlat dem!!!!

Helt galen känsla!!!! Jag lyckas ju med att odla fram grönsaker, äter både morötter och lök som JAG har odlat och nu kan vi äta potatis också!!! 

Det som är kvar är nu jordgubbarna och tomaterna men där är det bara en fråga om mognad för det finns både jordgubbar och tomater!!!

Jag som aldrig lyckas att hålla blommande krukväxter i liv lyckas att odla grönsaker!!! Nu måste jag ordna med ett växthus till nästa år!!! 

En reaktion på ”Överraskande glädje

  1. Kul att du lyckas. Själv har jag gått in på konstväxter. Känns bra och snyggt. Det där med vattningen, mmmm

Kommentera

