Helgen

Helgen

Tre dagars ledighet har passerat. En lugn helg som ändå har varit full av aktiviteter.  

Lördagen börjades med träning och sen var jag till Ålands största bondgård, Bolstaholm.  De har varje år sitt kosläpp i början av maj och har en massa roliga aktiviteter på gården under den dagen.  Bland annat har de utställning i gamla mejeriet. I år fick jag och en till kvinna möjligheten att hänga upp våra foton och temat var såklart kor! Så lördag eftermiddag tillbringades där med att få upp bilderna på väggen. 

Söndagen blev en sådan där skön dag då jag tillbringade halva dagen i pyjamas innan jag tog ett ryck och gick ut och planterade potatis….det växer faktiskt i mina pallkragar och även inne, så jag verkar i alla fall lyckas med lök och tomater hittills….

Sen blev det en sväng till en majbrasa..

I dag måndag var det dags för utställningen, fem timmar skulle jag vara där och lite orolig var jag för att det skulle bli långsamt men tiden gick snabbt för det var massa folk där och många var intresserade av bilderna  😊. 

Dagen tog inte slut efter Bolstaholm, styrelsemöte på fotoklubben stod på tur sen. 

Vi har ett problem på klubben. Vi har en stor inkomstkälla och det är vår kalender som vi ger ut varje år. Företag på Åland köper den och vissa av företagen har gett den till sin anställda eller sina kunder och andra företag har sålt den. 

Nu är det dags att sälja in kalendern för 2018 till företagen. Eftersom vi har märkt att turisterna gärna köper kalendern så har vi sagt att kalendern för kommande åt ser vi till att den kommer ut till sommaren året innan. Men i år är det riktigt svårt att få företagen att köpa den, det företag som har varit vår största köpare har tackat nej…

Nu måste vi alla slå våra kloka huvuden ihop för att komma på något annat som säljer! Det blir nog bra till slut men just nu står den punkten med på varje möte…

Sedan har vi en uppgift som någon eller några av oss måste ta på oss….vi ärvde en ganska stor fotografs  diabilder….och de måste gås igenom..Spännande!!! 

En lugn helg som ändå varit full…..
Nu är jag lika trött som Egon 😂 skönt med jobb i morgon och träning!!! 

2 reaktioner på ”Helgen

Kommentera

