Lite tankar en fredagskväll…

Lite tankar en fredagskväll…

Var överraskad och glad när jag kom hem från jobbet, jag var inte så där gråtfärdigt trött som jag brukar vara på fredagseftermiddagen efter jobbet. Många fredagar som jag har varit så slut i kroppen så jag har gråtit på vägen hem, men inte i dag!  Undra om det kan vara min regelbundna träning, att jag äter bättre och de vitaminer jag stoppar i mig som börjar ge resultat? Jag hoppas det!

Visserligen har jag ont i min häl, men det tog inte över i dag. Hade tejpat den i dag då det är städdag i dag på jobbet och då blir det mycket gående. Den enda negativa med tejpningen är att jag får blåsor under tejpen…

Min vackra fot 😉 med blåsor som såklart gick sönder och vätskade. Min bror och mina söner har alltid ”retat” mig för mina långa tår. Mina barn har ärvt dem och varje gång jag har fått mitt nyfödda barn på magen har jag kollat in tårna och ALLA tre hade långa tår. Vet inte hur de ser ut i dag men eftersom jag helst går barfota så är det mina tår som synts mest 😂

I dag fick våra katter en klätterställning , har alltid varit emot det eftersom jag tycker att det tar sån plats och vi har inte några enorma ytor. Men så har jag sett hemma hos familjen som vår senaste katt Egon kommer ifrån hur mysigt och bra det har varit för katterna att ha ett sådant. Så nu blev det ett!

Mysigt tyckte framför allt Egon att det var…,

Ja Egon, han kom till oss för snart två veckor sedan och är en helt underbar katt! Han är så sällskaplig och underhållande. Han spinner högt och pratar med oss hela tiden. Han lyssnar och förstår.  Lite motigt har han haft med de tre katterna som redan bodde här men en av dem har han vunnit över på sin sida till 100%, en annan är väl 60 % på hans sida medan den sista är nog bara 20% på hans sida men det kommer.

Här är en bild där han håller mig sällskap när jag gör i ordning mina bilder till en utställning jag har på måndag tillsammans med en annan kvinna.

Varje katt vi har är unik med sin egna personlighet men ingen av de andra har varit så här sällskapliga och nyfikna.

Han fick även komma ut en sväng, han är så nyfiken när de andra katterna springer ut och in. Vet inte om det nu var så bra att han fick känna av utelivet…..nu vill han ut hela tiden men han får nog vänta ett tag innan han får vara ute. Vi testade att sätta halsband och ta ut honom i koppel men då la han sig bara på sidan 😂

2 reaktioner på ”Lite tankar en fredagskväll…

Kommentera

