Ondska

Ondska

Känner mig tom just nu men samtidigt ledsen. På något sätt var det inte en överraskning det här, man visste att det skulle hända. 

Läste en notis på Aftonbladet att det hade hänt något i Stockholm men det var bara en mening inte mer information än så. Jag tänkte att jag kollar upp det när jag kommer hem igen. På vägen hem fick jag ett meddelande från äldsta sonen och då förstod jag hur allvarligt det var det som hade hänt. 

Det första jag gjorde var såklart att ta reda på att mina barn var ok och alla mina nära och kära, tacksam att få tag på alla fortsatte jag att se hur det var med mina vänner och det verkar som alla är ok. 

Nu är Sverige ett av de länder där en idiot tar ett fordon och kör rakt in i en folkmassa. Sätter skräck i människor. Än så länge vet man inte om det är en galning eller en terrorist ( även det en galning). 

Hela Stockholm stängs ner, folk blir strandsatta på sina jobb osv. Men just nu visar människor att det finns hopp, de visar empati och förståelse. En butik erbjuder föräldrar att ordna mat till deras barn, förskolor håller öppet, Stockholms stad öppnar upp lokaler för strandsatta människor, restauranger erbjuder mat, en affär i Gamla Stan håller öppet så man kan låna telefon, ladda mobil osv. 

Privatpersoner öppnar upp sina hem, folk erbjuder att hämta upp människor och köra dem hem, det här är bara några exempel som jag har sett hittills och det är ett bevis att människan är god och inte ond, det ger hopp mitt i all den hemska ondska som omger oss i världen.

Kommentera

