Att JAG hamnade här…

Att JAG hamnade här…

Står ute på däck på Rosella, klockan är runt 8 på morgonen (ålänsk tid). Jag njuter av det jag ser, havet, blå himmel, solen, Mariehamn och Åland. Blir varm och lugn inom mig av det jag ser och av vetskapen att det jag ser framför mig är där jag bor. 

Hur saker och ting bara sker, att man vågar ta steget utan att veta hur det kommer att bli. Jag hade aldrig någon ångest eller någon form av ”Är det här verkligen rätt” utan jag bara ville att det skulle ske, jag körde bara på. 

Det var nog jag som var den var mest pådrivande, för när vi väl hade tagit beslutet var det 200 km/tim för mig. Det enda jag ville var att komma till ön och få stanna kvar. Det hade varit perfekt om jag hade fått alla barn med mig men världen är inte perfekt, bara nästan. 

När vi hade packat flyttbilen och låste dörren till radhuset i Haninge för sista gången kände jag inget annat än ren glädje. Jag var helt lugn i ena stunden och i andra stunden ville jag bara hoppa runt och skrika att ”nu flyttar vi till Åland”.

Efter att ha packat ur lastbilen och man såg alla sina ägodelar i huset så kändes det rätt.

I juni blir det två år sen vi flyttade hit och det finns inte en sekund som jag har ångrat mig, jag har njutit och även om det har varit en del tuffa och tråkiga saker som har hänt under tiden så har det känts bra att bo här.

Det är här jag hör hemma, på en ö i havet, på landet med kor och får runt knuten. Jag hör hemma på Åland.

3 reaktioner på ”Att JAG hamnade här…

  1. Annelie jag har sett på dig att du har valt rätt att flytta. Det syns också på Mattias han är mycket lugnare mer säker på sig själv. Det skulle han aldrig ha blivit i Haninge. Så livet är både något som man kan välja göra som man vill och ibland får man ta som det kommer. ❤

Kommentera

