Facinerande

Facinerande

Jag tycker om gamla lador och ladugårdar, hus som håller på att förfalla. Tycker det är så vackert med det gamla träet som är slitet, det har en vacker yta men är full av historia.

Här på Åland inte långt från mig finns en stor ladugård som har förfallit ordentligt. Tycker det är lite synd att man inte har tagit hand om den för den är stor och vacker. Jag ska försöka ta reda mer om den, just nu vet jag inte så mycket om det och jag vet inte heller varför man har låtit den förfalla så mycket som den har gjort.

Jag tycker det är så spännande med byggnader och hus och dess historia. I Rom är jag som tokig i allt det gamla som finns där, hus och byggnader som är över 2000 år gamla WOW säger jag.

I dag var jag och fotograferade ladugården, var bara på utsidan eftersom den är i så pass dåligt skick så jag vågar inte gå in. Dessutom är det fullt med bråte där inne. Här kommer några bilder på den.

 

0y9a7876xx0y9a7877xx0y9a7881xx0y9a7897xx0y9a7904xx0y9a7907xx0y9a7910xx0y9a7915xx0y9a7927xx

0y9a7874xx

En reaktion på ”Facinerande

  1. Det finns ett vemod i gamla byggnader. Människor som levt sina liv och lagt ner sina själar i sina boenden. Och sen bara lämnat. Varför?

Kommentera

