Som att sätta på en kran

Som att sätta på en kran

I kväll är det tomt i soffan bredvid mig, ingen Sotis. Hon är tillsammans med Skrollis i katthimlen. Hon blev gammal men hon var också sjuk så vi tog beslutet att låta henne somna in.

Jag var med och tog hand om henne efteråt, det var ledsamt men det som överraskade mig var att jag efter ett tag blev så ledsen, det var som att öppna en kran. Tårarna bara rann över och jag torkade bort så jag skulle kunna se hur jag körde men det bara fortsatte att rinna över. Jag reagerade inte så här när vi tog bort andra katten. Men jag gissar på att det är en reaktion på allt som har hänt under hösten och vintern, först Mickes jobb, sen hans fall med lång sjukskrivning och stort behov av att jag fixade allt sen både mamma och hennes sambo riktigt sjuka, mammas operation med komplikationer och mitt uppvaknande att hon en dag inte kommer att finns där. 

Jag brukar vara bra på att gråta men jag har nog inte gjort det nog mycket för att få ut allt så i dag kom det, håller nog på fortfarande från och till men snart är det nog slut på tårar för den här gången.

Älskade Sotis❤

2 reaktioner på ”Som att sätta på en kran

Kommentera

