Längtar

Längtar

Jag fick vårkänslor häromdagen då solen sken och snön droppade från trän och buskar, till och med fåglarna kvittrade. Men så helt plötsligt vände vädret och vi fick vinter igen. I dag är det varmt igen och snön som har kommit de senaste dagarna har börjat att smälta. På vår gård är det som en enda stor bassäng. Jag skrattar när jag ser katterna gör allt för att undvika att gå i pölarna 🙂

Sitter fortfarande och sorterar foton!! Fattar inte hur många bilder jag har men nu börjar jag se ett slut på det. Snart är de flesta på rätt hårddisk och jag kan radera alla bilder på minneskorten och börja om att fylla dem.

När jag är klar med sorteringen så är det dags att gå igenom de senaste två årens foton för att framkalla bilder till mina album. Har framkallat från resorna men inte de vardagliga bilderna. Älskar att sitta och titta i album och minnas tillbaka. När mina mor och farföräldrar levde så var det ett stående tema när vi sågs, bildvisning 🙂 Det var mitt sätt att få visa dem vad som hände i mitt och barnens liv. De hade inte internet eller facebook. I dag försöker jag alltid ta med mig plattan fylld med foton när jag åker och hälsar på pappa för han har inte heller dator eller internet. Försöker få med lite filmer också så han får se hur vi har det här på Åland.

Eftersom han sitter i rullstol så har han lite svårt att ta sig fram så har han inte varit hit till Åland ännu och hälsat på. Det skulle vara roligt om han kunde komma hem till mig i sommar så jag får visa honom mitt paradis. På sommaren går båtarna oftare så då passar det bättre för honom att bara komma över dagen, då kan han ta första färjan på morgonen och sen ta sista båten hem på kvällen. Det tar inte mer än 2 – 21/2 timme att åka över om man tar Eckerö eller Vikings Rosella. Det är bra tycker jag, då är man ändå inte så långt borta.

0y9a2999x0y9a3126x0y9a3136x0y9a3237-kopiax

Kommentera

