Världen

Världen

Känns som det börjar bli dags att vakna upp ur den här drömmen jag har befunnit mig i ett tag, den är inte rolig längre, den är skrämmande… Men det blir lite svårt, det är verkligheten det är inte en dröm, det är så här världen ser ut. På kort tid har min värld som jag har vuxit upp blivit en främmande värld, en värld som jag aldrig trott skulle bli verkligen. 

Både i mitt modersland och i världen kommer åsikter och tankar fram som är mig främmande. 

Det som är mest aktuellt är USA och landets nya president, skrämmande. Han har inte suttit länge vid makten och har hunnit att sätta igång saker som jag inte riktigt vet vad det kommer att leda till. Han har verkligen udda åsikter och tankar som är skrämmande. 

Började skriva det här inlägget för några dagar sen och ännu mera tokigheter har han gjort, det senaste är att han har stängt gränsen för människor från vissa länder. Det spelar ingen roll att de har uppehållstillstånd i USA, grönt kort, godkända visum, hela sin familj där eller jobbat åt USA i krig runt kring världen de får inte komma in i USA. 

Vart ska det här leda till? Hur länge kommer han sitta kvar? Fortsättning följer…

Kommentera

