Hej då 2016, hej 2017

Hej då 2016, hej 2017

Så är den än en gång sista dan på året. Man ska summera året som varit, ja…det här 2016 har inte varit ett toppår, åtminstonde inte den sista halvan av det, och värst blev sista kvartalet.

Även om jag mår så psykiskt bra här på ön så rasade jag ganska ordentligt fysiskt. Men det var på grund av yttre omständigheter som jag inte kunde påverka. Förhoppningsvis vänder det nu i januari och då kommer jag tillbaka.

Jag har utvecklats mycket i år och känner en enorm trygghet i mig själv, jag vet vad jag vill av framtiden och känner mig lugn i det. Önskar att man alltid hade haft den tryggheten inom sig men det är väl så att man måste leva och gå igenom både negativa och positiva saker för att bli trygg i sig själv.

Jag hoppas och önskar att världen runt omkring oss lugnar ner sig så man även kan känna sig trygg i den. Det kommer den nog inte att göra, gissar att det kommer vara oroligt fortsättningsvis i vår omvärld.

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År och nästa år kommer jag fylla med positivitet och foton 😆

Kommentera

