Att orka

Att orka

Människan är unik, en människa kan utsättas för en massa saker och få utstå en enorm stress men i de flesta fall klarar människan det.

Man måste verkligen känna sig själv och ha lärt sig att sätta stopp innan kroppen gör det. Att inte hålla känslor inom sig utan bara släppa ut dem. Ofta känns det bättre efteråt och man plockar ihop sig själv och kämpar vidare.

Jag är där nu. Kämpar till max att hantera den livssituation som vi hamnade i. Ett brutet ben är väl ingen fara? Tror många tänker så och så skulle jag nog också tänka. Men det ställer verkligen till det. Allt som måste lösas , från hur man får in en 1.93 cm lång man med gips upp till knät i min lilla bil till hur pengarna ska räcka tills sjukpenningen kommer igång. Saker man inte ens funderat på tidigare måste lösas. 

Det är inte bara den som blir skadad som får livet upp och nervänt, hela familjen får det. 

Mitt i det som känns som ett kaos måste jag stanna upp och bita ihop och tänka att vi har ändå tur. Det kunde ha varit värre, den situation vi är i nu är bara tillfällig, det kommer bli bättre. Det brukar hjälpa men inte alla gånger, de gånger jag kommer hem från jobbet och har ont i varenda del i kroppen, då jag bara vill ligga still i soffan och jag får inte det för någon behöver hjälp och när jag bara vill gråta för det gör ont när jag ska resa mig upp då är det tufft. Då försvinner jag en stund, antingen upp till lugnet i sovrummet eller ut i skogen. 

Det senaste halvåret har det varit lite mycket sjukdomar hos nära❤ plötslig arbetslöshet (inte jag) och så olycksfall med brutet ben och krossad fotknöl. Jag önskar mig en lugn jul och ett riktigt bra 2017 för mig och alla jag älskar.

Kommentera

