Älg

Älg

I morse var jag ut och sprang på en skogsväg. Lugnt och skönt, när jag var på väg tillbaka kände jag mig iakttagen och på åkern står en älg och glor på mig. Den står helt stilla och bara tittar. Jag stannar till i nån sekund men hjärtat bultar hårt och jag känner att jag ska ta mig därifrån så jag joggar vidare och slänger en blick då och då bakåt för att vara säker på att den står kvar. Den måste ha undrat vad jag var för galning 😆 Men vilket fult men ändå mäktigt djur!  Man känner automatiskt en väldig respekt för djuret!

Kommentera

