Fotboll IFK Mariehamn

Fotboll IFK Mariehamn

Som boende på Åland och fotbollsälskare så är det nog bra att bli fans till Ålands stolthet IFK Mariehamn. Har under hela säsongen sagt att jag ska gå på match och det är riktigt löjligt att jag inte har gjort det….inte förrän nu, deras sista match var jag på. Matchen som nog var årets viktigaste! Laget låg etta med EN poäng mer än laget på andra plats. 

Dessutom hade jag lyckan att vinna biljetter till matchen!! Nu behövde jag bara en biljett och eftersom ingen hörde av sig på fb när jag talade om att jag hade en biljett över så gav jag bort den till en farbror i kön som stod i kö för att köpa en biljett 🙂

Vädret var inte riktigt på humör, regnet låg och darrade i luften men som tur var så blåste det inte. De hade byggt upp extra sittplatser och det var tur, det kom över 4000 personer för att se matchen. Deras hejjaklack hörde jag på lång väg 🙂 Kaffet tog slut och korven tog slut, det var en succe! Sedan att IFK Mariehamn faktiskt gick och vann var TOPPEN!!! För första gången blev de finska mästare!!! Det är STORT!! Riktigt STORT!! Och jag är glad att jag var där och såg dem vinna!!! Nästa säsong ska jag skaffa halsduk och tshirt och så ska jag gå på fler matcher ⚽⚽

Kommentera

