Mumin

Mumin

Vet inte hur det kom sig men nu samlar jag i alla fall på mumin. Var inte direkt intresserad av mumin innan jag flyttade hit. Tyckte direkt att böckerna och tvserien var lite skumma och otäcka när jag var barn, det var nog också anledningen till att jag inte läste mumin för mina barn. 

Men nu…har en helt ny värld öppnat sig för mig. Muminmuggarna är guld värda OM det är de som bara har tillverkats under en kort period och finns i få exemplar OCH har etiketten kvar…..det finns alltså människor som köper muggarna, tallrikarna, skålarna, kannorna osv UTAN att använda dem!!! Det finns de som köper två muggar med samma motiv, en mugg att använda och en att ställa i skåpet med etiketten kvar.

För inte så länge sen såldes en mugg för 79 000 kr😨😨 se här. GALET!!!! Tänk vilken underbar utlandsresa man skulle kunna få för de pengarna!! Aldrig att jag skulle kunna tänka mig att lägga så mycket pengar på en mugg som jag inte ens skulle våga använda!

Jag använder alla mina saker, de är goda att dricka ur och jag gillar att äta min yogurt ur skålarna, ta en kaka ur kakburken, hälla upp saft ur min kanna, koka upp mitt tevatten med vattenkokaren, torka mig med handdukarna, sleva upp glass med glasskåpan, skära tårtan med tårtspaden, plocka tepåsarna ur burken……………..Ja vad hände med mig när jag flyttade till Åland?

Kommentera

