Mörkt

Mörkt

Nu är det mörkt när jag ger mig ut på min runda på morgonen. Och man märker från varje morgon att det blir mörkare för varje dag. Så reflex på!! Ett måste. Jag har varit slarvig med det förut men sen jag började att köra bil så ser jag skillnanden på att ha eller inte ha reflex. Glömmer aldrig den gång jag var ut och körde och helt plötsligt var det en människa som gick förbi mig på sidan av bilen. Jag hade inte sett den personen när den gick mot mig och det var för att personen var helt mörkklädd och hade inga reflexer på sig. Så efter det reflexer på mig och min son!!

Och i min by finns ingen gatubelysning…..

2 reaktioner på ”Mörkt

  1. En vän till mig drog på sig fel varselväst han var ute joggade längs landsvägen och undrade varför alla bilar saktade ner och tog ut svängarna under joggade kvällen med sin ficklampa. När kom så såg han hade jobba väst POLIS ”Trafikenheten”.

Kommentera

