Livets vändningar

Livets vändningar

Som alla vet tar livet sina egna vägar. Man kan planera och göra framtidsplaner men så bestämmer sig livet eller ödet att nää nu gör vi så här och så blir det helt annorlunda mot vad man har tänkt. 

För min del har livets vändningar gjort mig till den jag är i dag och även om jag gärna hade sluppit vissa saker jag har varit med om så kan jag ändå acceptera de händelserna för vem hade jag varit utan dem?

Det som är spännande är att bara för att man har nått vuxen ålder och har barn, hem och arbete så slutar inte livet att överraska oss. Den senaste veckan har det hänt två stora vändningar, en kanske negativ men man vet aldrig, i slutändan kanske det är en positiv vändning för den som blev drabbad och den andra överraskningen fick jag. Har ännu inte fått allt på det klara men spännande är det. Jag hoppas att det blir så bra som jag önskar, ett steg att få pröva på att hålla på med det jag älskar. Jag kommer att skriva mer om det när allt faller på plats.

Men det jag vill få fram är att man ALDRIG vet vad som ska hända. Saker man drömmer om men man låter det vara en dröm eller man sysslar lite med det på sidan om KAN bli verklighet och man ska VÅGA ta chansen om det verkligen något man vill och drömt om. 

Kommentera

