Gilla Ogilla

Gilla Ogilla

Jag gillar att prata, att vara tyst, skratta, lyssna på andra människor, diskutera aktuella ämnen, skoja, småretas, sitta och njuta av havet, tystnaden, att man tar mig på allvar, att man lyssnar på mig när jag har något att säga, musik, att dansa, att sjunga högt, resa, upptäcka nya saker, att upptäcka nya ställen, att läsa, att skratta så att jag gråter, hammarby, att sitta och sjunga fram Hammarby till vinst, att sova, solen, varma vindar, åka båt, åka båt på ett gungigt hav, havsdoften, träna, känslan man har efter träningen, kramar, att kramas….

Jag ogillar åska, ormar, slask, oärliga människor, människor som pratar bakom ryggen, fulla människor, när man låtsas lyssna på mig när jag berättar något som jag tycker är viktigt, när man sedan inte ens vet vad jag berättade, idioter som inte kör bra, mobbare, rasism, IS, terror, våld, män som tror de har makt över kvinnor, misshandlande män, envisa människor som inte kan ändra åsikt ( även jag kan vara envis men jag har lärt mig att kunna ändra mig), smutsiga underkläder, stök, skrik, 

Kommentera

