En dag på Åland

En dag på Åland

I dag blev den en heldag i Mariehamn eller stan som vi säger här på ön. Sonen ville in tillsammans med en kompis så jag släppte av dem och sen gick jag runt lite och fotade. På sommaren lever verkligen den här stan upp. Det händer verkligen en massa saker. Det är nu augusti och turistsäsongen är snart slut men fortfarande händer det en hel del. 

Den här helgen börjar med kulturnatt i kväll samt att cirkusen Maximum har sin första föreställning i dag. Sen fortsätter helgen med flera föreställningar på cirkusen och i morgon är det folkvagnsbil utställning med crusing 🙂 Så här fortsätter det varje helg i augusti. Underbart!! Och jag kan verkligen rekommendera mina vänner att komma och turista här. Man kan komma över bara för dan också och hinna med en hel del. 

Cirkusen, de kom i natt och hade nästan packat upp allt när vi kom in till stan. De hyr Eckeröbåten för 200 000 kr. Så då kommer färjan till Grisslehamn och hämtar hela cirkussällskapet med alla deras vagnae efter att de ordinarie turerna. Jag önskade att jag hade orkat komma upp i natt och åkt ut till Eckerö och fotat när de kom  😉

I år har de vara djur som man kan ha som sällskapsdjur eller arbetsdjur med sig. Så inga eleganter i år!

Kommentera

