Dramatisk dag på lilla åland.

Dramatisk dag på lilla åland.

Mitt på dan i dag blev en kvinna nästan dödad av sitt ex. Han tog dessutom med sig deras 2 gemensamma barn och flydde. Tur i oturen så bor vi på en ö så att fly härifrån är kanske inte så lätt och särskilt inte när larm utgick på hela ön efter mannen och man gick ut med vilken bil han körde och reg nr på bilen. Alla poliser på ön var med i sökningen efter mannen och barnen. Efter några timmar tog de honom och barnen togs hand om. Kvinnan vet vi ännu inte hur det är med. Hon är allvarligt skadad och flögs till Uppsala. Jag hoppas att det går bra.

Detta är nog det stora samtalsämnet kring middagsborden i kväll och fikat i morgon. Eftersom Åland inte är så stort så är det många som blir berörda. Om man inte känner personen i fråga så känner man alltid någon som gör det. 

På kvällen for jag och sonen till affären. Inte långt från Godby var vägen avspärrad. En olycka på vägen och polis, brandkår och ambulans var i full aktivitet. Jag kände inte den som var med i olyckan men jag känner den som var 2 m bakom. Ön är liten! Som tur var verkar inte den skadade vara så allvarligt skadad. 

Hade olyckan skett i Stockholm så hade det varit en massa mobiler varit framme och fotat och filmat. Någon jag tycker är hemskt! När jag berättade olyckan för en kompis fick jag frågan om jag hade fotat så jag kunde sälja bilden till tidningen!!! Där går min gräns! Visst vill jag fota och sälja bilder men jag kommer aldrig sälja bilder på grund av någon annans olycka❤. Sålde en bild en gång till Expressen på ett hus som brann, men det kändes inte ok.

En reaktion på ”Dramatisk dag på lilla åland.

Kommentera

