Vägen tillbaka

Vägen tillbaka

I dag var jag på ett pass pilates ,  sist jag var på ett sådant pass var jag stark och kunde hålla ut i övningarna.  I dag var jag svag och det kändes som jag aldrig har tränat. Det kändes som en stor besvikelse och väldigt tråkigt. Jag var så stark för 1 år och hade kommit långt i min träning. 

Tog upp det med hon som ledde gruppen. Hon visste om min bakgrund både den med min sjukdom och hur det senaste året varit och hon hade bett mig komma i dag så hon kunde se hur jag rörde mig och klarade av övningarna för hon ska ge mig ett träningsprogram för att jag inte ska gå ut för hårt med min träning.

Det hon sa till mig när jag berättade hur besviken jag kände mig värmde mig ända in i hjärtat och gav mig styrka och hopp. Hon hade registrerat allt jag hade gjort och hon sa att det sista jag skulle göra var att känna mig besviken och ledsen, de tankarna måste bort på en gång. Hon såg att jag har tränat mycket och att jag var stark. Jag svarade på hennes kommandon utan att tänka och hon var överraskad på ett positivt sätt.

Jag gick därifrån med stolt hållning och lätta steg. Jag är på gång nu även om det går sakta men det här året ska jag komma tillbaka till träningen och glädjen i att gå till gymmet och köra tills man nästan kräks. Längtar!!!!💪👍

image

Kommentera

