2016

2016

Nytt spännande år framför mig, lämnar ett år som var spännande och händelserik.  Ett år då jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle göra,  saker som är bland det största jag har gjort förutom mina barn. Ett år fyllt av körkort, flytt, ännu mer körkort och en stor röra men äntligen ser man slutet på röran så 2016 ska bli ett år då jag ska återta min fysiska hälsa. Komma tillbaka och må bra fysiskt igen. 

Börjar med att åka ned till min andra favorit ö och bara vila upp mig. Sedan ska jag  börja bygga upp kroppen igen och förhoppningsvis få det lättare med smärtan.

Har lärt känna en del nya vänner, sådana som känns så rätt. Jag är verkligen glad över dem.

Började året med att övningsköra,  det visade sig vara sjukt kul men samtidigt det mest jobbigaste jag har gjort .

image

Första lasset gick till Åland redan i januari då vi fick rensa inför visningen av huset.

image

Lite fotboll tryckte jag också in. ..härligt när Hammarby vann.

image

Lite träning hann jag också med men den fick lida mer och mer, tyvärr

image

Så blev det visning och budgivning,  vi fick mer än vi trodde att vi skulle få och det var sjukt pirrigt och konstigt.

image

Många turer blev det Åland under våren för att rensa och förbereda vår flytt.

image

Besök till Mattias nya skola

image

Mera fotboll blev det 🙂

image

Gillingebanan bockade jag av, det var kul 🙂

image

Katterna fick sina 💉 och sina pass och så var de klara för flytt. Först fick de följa med över en helg.

image

Och så var det dags att börja packa ihop hemmet.

image

En sista tur till Åland innan flytten  för att ännu en gång hälsa på i skolan. Denna gång skulle Mattias vara med hela dan

image

Jag och Mattias tog lite semester innan flytten.

image

Och så låste vi dörren för sista gången på Järnåldersringen och flyttbilen tog sikte mot Åland.

image

Jag for till Mora för att fortsätta med körkortet. Hade tidspress på mig eftersom jag hade klarat teorin vilket ledde till att jag fick åka hem utan körkort. …

image

Nu började alla renoveringar och livet en röra.

image

Glad för alla besökare som kom och hälsade på ❤

image

Fortsatte med körkortet..

image

2 katter blev 3….

image

3 katter blev 4 😻

image

Skolan började för Mattias

image

Äntligen klarade jag körkortet! !!!!

image

Fotboll ⚽ fick jag titta på teve. .

image

Ny bil 🚗

image

Lite spanska hann jag med

image

Besök i Stockholm och träffade mina stora fina barn.

image

Jobbat hela hösten, bakade en massa gott som jag sedan testade på familjen

image

Åkte till Åbo och sedan Helsingfors med en väninna. Besök i mitt nya land.

image

Körde själv till Sverige och Hallstavik och hälsade på mamma och Lasse.

image

4 😻  blev 5 😰;)

image

Sovrummet blev klart .. och då var det dags för nästa projekt

image

Vi blev utan badrum..

image

image

Lilla jul firades för första gången

image

Fick med 2 foton på Obscuras årsutställning

image

Julspel på skolan och jullov för Mattias

image

Lycka med jul och alla barnen ❤

image

Körde till Haninge och träffade barn, bror, brorsbarn, pappa och faster. Sedan en hotellnatt och ett besök hos mamma och Lasse .

image

image

Mer renovering. ..

image

Badrummet snart klart…Hejdå 👋 bajamaja

image

Nyår på havet med M/S Grace. Lyx med hytt och nyårsbuffe. Skönt att bara vara och få allt serverat.

image

image

image

image

image

Hej då 2015 och välkommen 2016.

3 reaktioner på ”2016

  1. Vad härligt att se hur ditt 2015 har varit. Ha det bäst Annelie så ses vi förhoppningsvis framöver. Kram ❤️😀

  2. Det var mycket som du har varit med om under ett år.
    Inte undra på att du är trött och sliten. För det har ju inte varit någon dans på rosor.
    Hoppas nu att du får 2016 som du själv kan bestämma hur du vill ha det.
    Många nyårskramar från mor

Kommentera

