Vi blev stoppade att åka till Norrtälje…

Vi blev stoppade att åka till Norrtälje…

Åhhhh vilken morgon!!!! I dag skulle jag och Mattias till Norrtälje. Jag hade tid hos optikern och mamma skulle också komma dit. Ställde klockan på 6 i morse…..Vaknade med ett ryck….slängde mig ur sängen då jag såg vad klockan var…det var 50 min tills båten skulle gå. Jag väckte Mattias och så klädde vi på oss och gjorde oss klara. Ute var det mörkt och kallt men jag skulle inte behöva att skrapa bilen så vi skulle hinna till båten utan att stressa!

Men…så gick vi bägge ut till dasset, vi kollade bägge att dörren var i upplåst läge. När jag var klar så stod Mattias vid dörren och sa att vi hade problem..dörren var låst!!!!!!!!!!!!! Och ingen av oss hade nyckel på oss!!!!!! Vi var utelåsta kl halv sju på morgonen, kolsvart och kallt ute och just då börjar det blåsa en hård nordlig vind och snön börjar vräka ned😱 och vi skulle med båten!!!

Vad skulle vi göra?? Som tur var hade Mattias sin mobil på sig så vi ringde och väckte Micke i Sverige och där var ju kl halv sex på morgonen…. Han ringde upp en familj som hade vår extranyckel men de kunde inte köra…..då ringde han till han som renoverar vårt badrum, också en vän och han kunde komma med nyckel…..pust skönt!!!! Där stod vi i mörkret, Mattias hade i alla fall jacka och mössa på sig men jag hade bara byxor och kofta…. Något som värmde mig riktigt i kylan var att även vän nr 1 kom med nyckeln, de hade ordnat med skjuts ❤

Det var verkligen skönt att komma in i värmen och tankarna kom att vad hade vi gjort om Mattias inte haft sin mobil med sig eller om vi inte hade haft extranycklar hemma hos vänner? Vi hade väl fått slå sönder ett fönster men vi hade kanske inte kommit in för det för de sitter ganska högt….Vi hade fått gå  en granne och väcka dem för att komma in i värmen….

Gissar att det inte var meningen att vi skulle till Norrtälje i dag. Riktigt oväder blev det och dessutom mår inte Mattias bra, han har ont i halsen och är lite småfebrig…Allt har någon mening.

image

3 reaktioner på ”Vi blev stoppade att åka till Norrtälje…

  1. Så det var inte meningen att ni skulle till Norrtälje i dag.
    Det var synd att ni inte kom för här har solen lyst hela dagen och varit en perfekt dag för oss att träffas.
    Men som du brukar säga att du vet när det inte var meningen att ni skulle iväg. För vem vet vad det blir för väder i kväll.
    Så jag är glad i alla fall att det inte har hänt er någto.
    Kramar till er bägge. ❤ ❤ ❤

Kommentera

