Senaste veckan

Senaste veckan

Förra helgen åkte jag med en väninna till Åbo sedan bilade vi ned till Helsingfors. Vi körde ett lass saker till hennes dotter. Trodde vi skulle kunna se lite av både Åbo och Helsingfors men det var mörkt när vi kom till Åbo och regnet öste ned när vi kom till Helsingfors så det blev inget sightseeing. Sedan när vi kom tillbaka till Åbo var det mörkt igen.

image

Åbo…man ser lite av Åbo slott i alla fall…

Vårt rum är klart!! Jippi!!! Äntligen!!! Det var klart förra helgen, då fick vi upp vår säng dit, den här helgen fick ihop alla andra möbler!! Det blev så fint och jag är så glad. Nu är det badrummets tur….det ser jag fram emot både med spänning och fasa. Det finns ETT badrum i huset och det är det som ska renoveras. Så vart ska vi duscha, tvätta kläder och göra våra behov??? Det kommer bli jättefint när det är klart…men men..

image

Vårt rum för ca 4 mån sedan…..

image

Vårt rum i dag….plus lite fler möbler..❤

Det är mycket roligt nu ..men det finns en del saker som är jobbiga…förutom det hemska som händer i världen och som kommer krypande inpå oss och som väcker frågor om både det ena och andra. Som får en att ta sig  en allvarlig funderare på att det inte är så skyddat och tryggt här uppe i norden längre. Vår bubbla håller på att spricka, vi kan inte längre tro att vi är onåbara. Vi måste vakna!!

Förutom det som är riktigt allvarligt så är jag dålig. Den här helgen har jag blivit allvarligt sämre i min fibromyalgi. Det är åratal sedan jag vaknade och nästa skriker till av värken. Mina leder är svullna och jag är trött ända in i själen. Önskar att det kunde vända utan att jag går till doktorn men det måste jag nog göra. Vet inte varför jag har blivit så dålig. Samtidigt som jag har så ont och känner jag mig så less så kan jag känna mig så glad och jag njuter av dagen och allt omkring. Så jag håller tummarna att jag blir bättre snart så jag inte hamnar i ett sånt läge då jag inte orkar se det jag brukar njuta av.

image

En reaktion på ”Senaste veckan

  1. Älskade dotter hoppas du blir bättre. Jag lider med dig. Önskar att som mor kunna hjälpa dig på något sätt.
    Nu får jag hoppas det blir lite lugnare när badrummet också blir klart.
    Då får du lov att koppla av och bara tänka på dig själv. Ta en resa och njuta av den.
    kramar från mor

Kommentera

