Inte kul att vara vuxen just nu

Inte kul att vara vuxen just nu

I dag är livet skrämmande. Man har ångest som ligger och trycker på men samtidigt måste man hålla ihop för att kunna klara av barnens frågor. Det är skrämmande, man undrar hur det ska sluta. Den här terrorn och alla stackars människor som är på flykt och som inte har någonstans att ta vägen. Vad händer med världen? Önskar man var liten och fick krypa ihop hos mamma och höra att det inte är någon fara. Just nu är det inte kul att vara vuxen och hantera verkligeheten❤❤

En reaktion på ”Inte kul att vara vuxen just nu

  1. Håller med dig fullständigt att det är inte lätt att vara vuxen. Även jag som mamma är rädd ibland av allt ont som finns.
    Vet intet var jag ska vända mig för att få svar när jag också är rädd.
    Så min älskade dotter det är inte lätt att svara på allt som ditt barn går och grunnar på.
    Mattias som är så öppen och vaken hör och läser om allt som händer i världen jag förstår att han är rädd.
    För det är inget som man kan säga att det är ingen fara för oss för det är inget som man vet.
    Så vi får hoppas att vi kan försöka att leva det liv vi har nära oss och hoppas på det bästa
    Det kanske är en klen tröst men det finns inget annat som vi kan göra.
    Kramar om dig och din familj i mina tankar.
    Din mor

Kommentera

