Länge sen nu..

Länge sen nu..

Det händer inte så mycket just nu. Man går bara och väntar…på att renoveringen ska bli klar så jag kan packa upp och plocka fint, väntar på att jag ska bli klar med körkortet….det är inte mycket kvar nu, väntar på att få börja jobba, det gör jag i morgon, väntar och längtar efter att komma igång med träningen. Min kropp och mitt psyke behöver den regelbundna träningen men snart så…..Har försökt att göra lite hemma, pw och cykla sedan har jag kommit till gymmet någon gång och kört pass men då har det varit någon som lämnat och hämtat och det vill jag inte utnyttja….men snart så…

Nu mår min kropp inte så bra och det är tack vare att jag inte rört på mig så som jag ska. Det blir en ond cirkel, jag sover istället för att ta mig ut och röra på mig. Har varit här förut och det är inte kul. Men jag vet att det vänder snart!:D

Det jag är riktigt glad över är att min son mår bra och trivs i skolan. Det var min prio nummer 1! Han har visserligen haft lite otur, han stuckade foten på gympan i torsdags och i dag klämde han fingret. Men utöver det är han så nöjd, han är så glad när han kommer hem efter skolan 👍 Det finns mycket med aktiviteter här för barn. Han har börjat med innebandy, raketsport och brandkåren. Brandkåren tyckte han var en höjdare.

Jag har en del att se fram emot, börjar spanskurs i slutet av månaden, har blivit medlem i en fotoklubb och så mitt gym.
Sakta men säkert kommer vi i samhället här på Åland.

Det är skönt att bo här, lugnt och ingen stress som det är i Stockholm, är glad över att vi tog steget till flytt. Det jag saknar i Sverige mest är mina stora barn..men de är vuxna och vi hörs på nätet. Försöker locka över dem hit men de jobbar mest hela tiden så jag får nog åka över snart till Stockholm 😀

Mamma och Lasse var över för några dagar och det är mysigt. Det blev en hel del gjort:D

image

image

Full fart på kattungen…hon terrar de stora katterna men de accepterar henne mer och mer förutom när hon är på lekhumör 😂

Kommentera

