Midsommar

Midsommar

I dag var det då midsommarafton. Vädret var ungefär som i fjol och då hoppas jag att resten av sommaren blir som i fjol :D.

Vi fick besök på fm och sedan får vi till shoppingcenter som vi har här på ön. Sedan blev det förberedande av mat och tårta innan vi for till midsommarfirandet i byn..vi hann inte mer än dit så öppnade sig himlen:( men men….Mattias fick sig en kompis där i alla fall..och de gick hem till honom och sedan kom de till oss och åt mat. Vi avslutade dagen hemma hos pojken. Han och Mattias fann varandra och de ska ses i morgon.
Det är en skön känsla att se sitt barn hitta vänner och höra hur de umgås och har kul. Den här flytten är stor för oss men ännu större för honom. Vi har tagit honom från det hem och område som han har vuxit upp i och där han har haft sin trygghet. Visserligen har vi flyttat honom till ett ställe som han har varit regelbundet till sedan han var nyfödd men han har inte varit här under någon längre sammanhållen period så att han har skaffat sig vänner. Så det känns bra att se hur bra det gick i skolan och hur han på en gång fann vänner där och i dag se att han även får vänner i byn. Han trivs riktigt bra här, han gillar sitt rum och han sover gott och tryggt. Det är väl det man alltid önskar för sina barn? Så min midsommar har varit riktigt bra. Det här känns riktigt bra.

image

image

image

En reaktion på ”Midsommar

  1. Annelie det känns bra för mig att höra att allt går bra för er.
    Det har varit ett stort steg för er att flytta men det är stort för mig också som mor att veta att ni är i ett annat land. Även om du säger att det är närmare till oss nu än när ni bodde i Haninge. Men jag tycker inte det.
    Men min älskade dotter jag är så glad att allt har gått bra för er. Och huvudsaken är väl att ni mår gott och att ni trivs med allt.
    Många, många kramar till er från mor.

Kommentera

