Nu är det dags

Nu är det dags

30 januari i år skrev jag första inlägget om flytten. Då kändes det som en evighet och en liten del av mig tyckte nog att vi började väldigt tidigt att packa osv. Så här efteråt kan jag bara säga att det var inte för tidigt, jag hade nog fått stressa annars.  Nu är lastbilen packad, vi sover på madrasser på golvet, sista natten i radhuset i Norra Söderby. Från och med i morgon bor vi på Åland…fast ändå inte…..jag kan inte vara folkboförd där ännu…måste bli klar med körkortet….men snart så…

Jag trodde att jag skulle känna annorlunda, att jag skulle känna en svag ledsenhet, lite oro eller något liknande. Jag känner inget sådant, jag känner bara en stort lugn. Jag kommer att sakna mina 2 vuxna barn något enormt, jag kommer sakna resten av familjen och alla mina fina och nära vänner, men det är inte så långt ändå. Det hade varit värre om jag hade flyttat till min andra ö som ligger mig väldigt nära hjärtat, Gran Canaria.

Nu måste jag sova, flyttlasset går tidigt i morgon bitti. Micke kör lastbilen och min kära bror får köra min bil.

image

Kommentera

