Nästa gång…

Nästa gång…

Nästa gång jag kommer till ön så är det för att stanna, det känns overkligt men underbart.

I dag vaknade man till en grå himmel, regn och tilltagande blåst. Vi for och lämnade sonen i skolan och det kändes konstigt. Han var väldigt pirrig men läraren mötte upp oss och tog med sig honom och vi åkte tillbaka till stugan. Det fanns lite att ordna med innan flyttlasset kommer. Mamma och jag ordnade det och sedan åkte vi och hämtade Mattias när hans skoldag var slut. Nu var det jag som hade pirr i magen, tänk om han inte hade haft det bra, inga nya kompisar osv. Men det behövde jag inte oroa mig över, jag mötte en kille som inte hade tid med mig, som tyckte jag kunde gå ut till bilen och vänta istället 😀 skönt!!!

På vägen till öns fina shoppingcenter Maxinge gick hans mun i ett. Killarna i klassen hade tagit hand om honom och kontaktuppgifter hade bytts så de kan hålla kontakt och ses i sommar. Det kunde inte ha varit bättre!!!

I Maxinge fikade vi och jag hittade det vi skulle ha. Ett fint centrum med en hel del affärer👍

image

Senare på eftermiddagen sprack himlen upp och det blev underbart väder. Det blev en promenad med mamma och jag hade inte tagit med mig kameran den här gången, ovanligt för mig men jag hade tappat inspirationen pga allt med körkortet och flytten. Men i kväll hittade jag den igen…och då hade jag bara mobilen med svagt batteri….men några bilder blev det..

image

En favoritplats jag har i byn.

image

image

image

image

Kommentera

