Katterna

Katterna

Nu var det dags för katterna att följa med till Åland. De fick sitta i varsin bur bredvid Mattias när vi åkte till båten, inte ett ljud från dem. De la sig till rätta i burarna och försökte sova.

image

På båten tog vi med dem upp. Jag gav ena katten lite mat innan vi la ut. Det skulle jag inte ha gjort för när vi kom ut på havet kräktes hon för hon blev sjösjuk. Den andra katten sa inget utan satt och tittade ut på havet.

image

På plats i huset öppnade vi burarna och de nästan kröp ut och började lukta runt. Den ena katten fann sig snabbt till rätta och både åt och gick på lådan, medan katt nr 2 sprang och tryckte ihop sig under sängen. Det tog ett tag innan hon kom fram. Bägge katterna låg hos mig i sängen.

image

På morgonen vaknade jag av att katt nr 2 stod och trampade på mig. Jag och Mattias klädde på oss och tog med oss katterna ut.

image

image

Den svarta katten Sotis är mer rädd medan den spräckliga katten Skrollis är mer tuff.

image

Trappan är de inte riktigt överens med, de tycker den är otäck att gå ned för. Känns konstigt att ha dem här, men samtidigt helt rätt. De ska ju också bo här snart och nu kan de sprida sin doft.

En reaktion på ”Katterna

Kommentera

