Katt på äventyr

Katt på äventyr

image

Sotis är en katt som gärna springer ut men är bara utanför dörren och vill in igen så fort man öppnar dörren. I morse var de bägge ute en sväng med mig och Mattias men efter ett tag ville hon gärna in igen. Efter ett tag inne börjar hon hulka, då var en hårboll på väg upp så jag gjorde som hemma, tog ut henne.

Efter ett tag gick Mattias ut för att se vad hon gjorde men kunde inte hitta henne. Först oroade vi oss inte men allt eftersom tiden gick började Mattias bli riktigt orolig. Hon brukar alltid komma fram när man ropar men inte nu. Vi gick runt och letade men hon fanns ingenstans och vi hörde henne inte heller.

Jag märkte på Mattias att han blev både ledsen och mera orolig. Till slut tog jag cykeln och cyklade efter tomtgränsen mot vägen och ropade efter henne. Till slut hörde jag ett svagt jamande. Hon är en katt som bara jamar när det är kris. Jag stannade cykeln och fortsatte att locka på henne. Till slut kom hon fram ur skogen. Jag la undan cykeln och gick ned i skogen för att ta upp henne men då vände hon och sprang in i skogen. Försökte flera gånger och kom fram men så fort jag kom i närheten av henne så vände hon på klacken och gick in i skogen. Tänkte då att hon är skitsur på mig eftersom jag slängde ut henne….Jag gick och hämtade då Micke och Sotis kom fram när han hörde men nu stannade hon kvar och lät honom ta upp henne….😇

Hon var verkligen sur på mig…..men jag har mig själv att skylla. 😉 Det viktiga är att hon är hemma från sitt äventyr i den stora skogen. De här katterna är ju asfaltsbarn och har bara känt den asfalt under sina tassar, och här är det gräsmatta, mossa och tallbarr.

En reaktion på ”Katt på äventyr

  1. Det är med katter som med barn dom visar på sitt sätt när dom är sura.
    Tur att Micke var där.
    Men till slut kommer dom att vara van med mossa och tallbarr. Dom kommer nog bara hem sen när dom är hungriga.
    Kram på er.

Kommentera

