1 månad

1 månad

Snart är det dags. Ligger i soffan på Åland och njuter. Helgen är underbar. Solen skiner och det är ljummet ute. I går var vi och tittade på koutsläpp. Härlig upplevelse och vilka kloka djur. De vuxna korna vet precis vad som är på gång medan de trängs för att få komma ut, glädjen är stor när de får springa ut. De hoppar och skuttar fram. Kalvarna däremot var mer lugnare och räddare, 3 kalvar ville inte alls vara med och försökte komma in i ladugården igen men då kom deras mammor och försökte få med sig dem ut i hagen. Mattias tyckte det var roligt och han fotade samtidigt som han tyckte lukten var ganska jobbig 😉

image

I dag har det varit vårdagar på Pålsbölevägen med försäljning, loppis och fika på flera ställen. Vi var upp till Bergbo och Fotografiska muséet i Pålsböle. Sedan åkte vi in till stan där det var bilar. Jag och Mattias gick till badhuset för att hämta min baddräkt som jag glömde i påskas. Sedan satte vi oss vid havet och njöt av sol och glass ☀

Innan vi åkte hem så var vi förbi Träningsverket och från 1 juni är jag medlem där. Har tecknat ett 1-års avtal med dem. De hade ett bra erbjudande där nu och jag tyckte om stället när jag var där och tränade i påskas samt så har jag en vän som tränar där 💪:D

Saker och ting faller på plats och snart är det klart. Inom kort kör jag upp……och nästa gång vi åker över kan katterna följa med…

image

Kommentera

