Skön känsla

Skön känsla

image

Lite pirrig i magen blev jag när jag var på plats och insåg att jag skulle vara själv i bilen på halkbanan.

Det hela började med ett lätt grupparbete med en efterföljande diskussion. Sedan gick vi ut i en hall med olika stationer. Där fick bla sitta i en bil och känna hur det känns att volta med den. Intressant och skrämmande, hade man inte suttit fast så hade man skadat sig även i den låg fart som vi fick snurra i. När vi var klara med stationerna var det dags att gå ut till bilarna.  Vi var två o två i bilarna förutom då vi skulle göra övningarna. Jag delade bil med en annan tjej och vi körde en automat.

image

De som skulle köra fick åka och ställa upp sig. Vi andra gick in i en kur där läraren satt med en radio som han använde för att tala om för dem i bilarna hur fort de skulle köra och vad de skulle göra.

När det var min tur att gå ut till bilen var det pirrigt men det gick och jessus vad roligt det var att köra utan att ha någon bredvid sig!!!!!! Kan verkligen förstå Mauro när han önskar att han fick köra den igen!! Man fick bromsa på torr vägbana med hastigheterna 50 och 70-90 sedan våt bana i samma hastigheter och slutligen bromsa och väja för ”barn” vid olika hastigheter. Intressant och lärande!

image

Och jag blev godkänd 👍;)

Kommentera

