Norrsken

Norrsken

I några kvällar den senaste tiden har jag fått se vackra och häftiga bilder från Åland med vackra norrsken. Avis…..;)

Norrsken är ett sådant där måste för mig att få uppleva så jag har verkligen velat vara på ön.

Igår när jag såg inlägg ramla in om norrsken redan strax efter klockan 8 på kvällen så hade jag också läst om att det är enorma solstormar och att möjligheten att få se norrsken över hela Sverige var stor. Så då åkte vi ut mot Dalarö. Tänkte att om vi kommer ut mot havet så måste vi se något.

Och det gjorde vi också. Det är mörkt utåt mot Dalarö och vi hade inte kommit långt så såg vi. Inte lika häftigt och sprakande som på Åland men man såg de gröna vågorna bölja fram och tillbaka. Gåshud!!! Jag blev så till mig så jag kunde inte få i ordning kameran.

I kväll/natt ska det visst vara ännu mera. Önskar att jag var klar med körkortet så jag kunde åka ut i kväll och jaga norrsken.

image

Min bild av norrskenet :mrgreen:😆😂

Kommentera

