Om jag fick uppfylla en av mina drömmar…

Om jag fick uppfylla en av mina drömmar…

Om jag fick en önskan…då skulle den vara att jag skulle få leva mitt liv med mina barn eller åtminstone min yngsta på Gran Canaria 🙂 Jag skulle vilja få möjlighet att bo och arbeta där, att leva ett vardagsliv nere i det klimatet och den miljön. Brukar tänka på att när man är där nere så är det som att vara i en bubbla, man har ingen aning om vad som händer i omvärlden, man har ingen aning om vad som egentligen händer på ön.

Jag pratar, läser och skriver spanska så jag har börjat se till att jag har spanska kanaler på mitt hotell, jag köper dagstidningen på spanska så jag har kunskap och är medveten om vad som händer där jag är just då. Det har gett mig mycket och jag får då möjligheten att även diskutera dagens både mindre och större händelser med öborna och personalen på hotellet. Det börjar redan på affären när jag ska köpa tidningen då tittar kassörskan ofta lite extra på mig och även ibland kommenterar något och så är vi igång 🙂

Jag har varit på flera ställen i världen men kommer alltid tillbaka till Gran Canaria, vet att jag har skrivit om det tidigare men jag vet inte vad det är som drar mig till just den ön. Det finns flera Kanarieöar men jag återkommer och återkommer.. får fundera vidare på min dröm 🙂

 

Mitt nya boende kanske 😉

Bild

 

2 reaktioner på ”Om jag fick uppfylla en av mina drömmar…

  1. Men det är upp till dig att kunna sitta vid en dator och skriva. För det är din tid och då får du bestämma själv om du vill ägna några timmar vid datorn och skriva det som känns viktigt.

Kommentera

