Tiden

Tiden

Jag saknar att sitta ned vid en dator och skriva. Har inte gjort det på så himla länge! Kanske dags… Men tiden den går så snabbt. Är det så att ju äldre man blir ju snabbare går dagarna? Eller är det så att jag är duktig på att fylla dagarna hela tiden, fast det håller inte riktigt för dagarna går snabbt även om jag bara är hemma… fast det tyder kanske på att jag trivs även att inte göra något.. jag fyller tiden ändå..

Tiden går… äldsta sonen fyller 25, mellersta sonen fyller 20 och yngsta sonen fyllde 10 år för någon vecka sedan. Hur gammal blir jag nästa gång jag fyller år, spontant så svara jag 40.. men det är inte sant.. lägg på några år till. Ibland får jag en liten liten panikkänsla i magen, det är så mycket jag vill hinna med…men i nästa sekund är jag lugn igen.. jag ska njuta hela livet så jag har tid…men jag försöker att inte skjuta upp saker som jag vill göra. Det fungerar ganska bra 🙂

Just nu är det mycket träning, det får mig att må bättre i min sjukdom. Men förra veckan och helgen har varit tuff.. då föll jag rakt ned i smärtan. Men jag hade även en förkylning i kroppen så den hjälpte väl till. Men det som är positivt är att jag återhämtar mig mycket bättre och snabbare än vad jag gjorde för några år sedan.

Något jag känner att jag skulle vilja ha gjort mera den här vintern är fotograferingen.. det har inte blivit många bilder från mig… men det har inte varit vackert ute! Jag har inte sett så mycket vackert eller något att fota. De gånger jag har haft med kameran så har det bara blivit någon bild eller så. Men nu är våren på ingång så jag ska skärpa mig för jag vill ha många bilder för att kunna ställa ut igen.

 

Nu får vi väl se hur lång tid det tar innan nästa inlägg……

 

Image

 

En reaktion på ”Tiden

Kommentera

