Utställning

Utställning

I onsdags så hade jag vernissage på kulturhuset i Haninge. Jag ställer ut mina foton och de hänger på en vägg som kulturhuset har satt upp för konstnärer som bor i Haninge. Den kom upp förra våren och när jag såg den annonsen så mailade ja den som var ansvarig för det hela och fick till svar att väggen var fullbokad hela 2013 men att hon skulle återkomma till mig när hon skulle planera 2014. Det gjorde hon och jag började i höstas att planera och ta fram bilder att ställa ut, från början var det över 100 bilder och det var lite för många så i slutet så blev det 39 bilder. I december köpte jag ramar och började att rama in dem och sedan började jag planera hur jag skulle hänga dem. Och så i onsdags var det dags, pirrigt..lite rädd att ingen skulle komma…. osv…. Började att hänga upp bilderna på tisdagen och när jag kom dit på onsdagen så gick jag in för att se bilderna med andras ögon och inte mina och det var en häftig känsla att komma in och se väggen. Då kändes det ok!

Image

Image

Vernissagen var välbesökt av vänner, många av dem har jag inte sett på flera år och jag blev alldeles varm i hjärtat av att de kom till min vernissage. 

Image

 

Jag fotar som hobby, men det skulle vara himla roligt att få göra det mer än som en hobby. Jag älskar att ställa ut bilderna och min dröm är ju att jag ska få massa bilder sålda 😉

En reaktion på ”Utställning

  1. Reblogga detta på Örjans hörna and commented:
    Min syster Annelie ställer ut sina bilder på kulturhuset i Haninge (vilket förresten är ett väldigt bra kulturhus) och här länkar jag till hennes blogginlägg om hur hon upplevde det.

Kommentera

