Förbannade j**kla s**tsjukdom

Förbannade j**kla s**tsjukdom

Ibland har jag lust att bara skita i allt och låta mig glida in i smärtans värld. Att bara lägga mig och tycka synd om mig själv och skita helt i alla andra. Riktigt gå ned mig själv i tyckasyndommig världen, att gnälla högt och länge så fort någon frågar hur jag mår. Men det är inte jag, nej jag tänker till extra några gånger innan jag lägger ut en negativ status på facebook, jag lägger oftast till en liten glad kommentar med en glad gubbe efter att jag har gnällt lite på att jag kanske inte mår så bra.

Det är en konstig känsla att inte må bra men ändå må ganska ok. Som tex nu, jag har så himla ont mina händer, armbågar och knän. Mina fötter värker och ögon är snustorra och kliar, jag vaknar varje morgon med gråt i halsen för jag är så ledsen för att jag måste vakna. Men samtidigt är jag full av energi efter att ha vilat en timme efter jobbet, jag vill göra så mycket och jag har lust med att hitta på en massa saker. Efter att jag har kommit upp ur sängen på morgonen och gjort mig i ordning så är det ledsna borta och jag tar tag i dagen med ett leende. Sedan har jag oftast en väldigt bra dag fast det värker.

Om jag tillåter mig själv så skulle jag kunna sova hela dagen, men det gör inte att jag mår bättre däremot blir jag mer ledsen och tappar lust och ork till att göra något. Bäst är om jag kunde sova mina 8 timmar per natt, gå upp när klockan ringer och göra mig i ordning och hitta på något. Att helt undvika soffan eller sängen för är jag mitt i ett långt skov så slutar det alltid med att jag somnar om jag lägger mig eller sätter mig. Och då är nästan den dagen förstörd.

Det bästa en vän kan göra för att jag ska må bättre är bara att skicka ett meddelande och tala om att de ser att jag inte mår bra, att inte ta illa vid sig att jag inte är så social. Jag glömmer inte mina vänner och när jag är dålig så är sociala medier ett bra verktyg för mig för då kan jag hålla lite kontakt med alla.  Undra hur isolerad jag skulle vara om jag inte hade internet 😉

Nu är det snart dags för att gå och lägga sig, sitter bara och gäspar, ska ta några tabletter för värken få min son i säng och sedan ska jag läsa tills jag inte kan hålla upp ögona. Ska somna med Gyllene Tiders musik örona och minnena från i somrars då jag var på deras premiärkonsert för sommarturnen. En helt underbar upplevelse.

Image

 

En reaktion på ”Förbannade j**kla s**tsjukdom

  1. Mitt älskade barn tänk om du kunde ge din smärta till mig. För jag är så gammal så jag skulle kunna ha din smärta den tid som jag har kvar. Men sån tur har vi inte. Men du ska veta att jag beundrar dig (inte bara för att du är min dotter) som orkar ställa upp för hela din familj.
    Du ska veta att jag lider med dig. Men du är så stark, men även den starke måste få känna sig liten ibland. Ge efter och var liten ibland. Kramar i massor från din mor.

Kommentera

