Standard

Underjorden

I går söndag så hade Vägverket öppet hus i Citybanan. Man fick gå ned vid Kungsbron eller vid Södra Mälarstrand. Vi började vid Södra Mälarstrand och trodde vi skulle hinna till den andra också… men det gjorde vi inte. Det var så mycket med människor som ville komma ned och de släppte in grupper på mellan 20-35 personer så det gick inte snabbt. Jag tror vi stod i kö i nästan två timmar… men jag och lillkillen tyckte att det var värt. Det var spännande att komma ned i underjorden och veta att man har både stad och vatten ovanför sig och att det om fem år kommer gå pendeltåg där vi gick. Jag tycker det var riktigt ordentligt engagerat, de hade mycket med personal från Vägverket som svarade på frågor, delade ut ballonger, reflexer, informationsblad, bullar, kaffe, dricka och frukt. Solen lyste och det var tur för det hade inte varit roligt att stå där i dåligt väder, fast i och för sig så hade det nog inte varit lika mycket människor där.

Väst och hjälm var man tvungen att ha på sig och det fick man låna på plats, lillkillen var så fin i sitt och barnen fick behålla sin väst som det stod ”När jag blir stor tar jag citybanan till jobbet” 😉

20120514-112344.jpg

 

20120514-112409.jpg

Kommentera

