Macaron

Macaron

Macaron är ett franskt bakverk, jag har läst väldigt mycket om det på en massa bloggar och man verkligen öser beundran över dessa bakverk, de ska smaka underbart!! Jag har sett dem i affären men då är de inplastade och ser verkligen fabrikstillverkade och har varit hutlöst dyra så jag har inte ens tänkt tanken att köpa dem. Men så åkte jag och mamma med lillkillen på Ålandskryssning och i deras buffé så hade de dessa små bakverk till efterrätt…. och gissa vem som efter att ha smakat dem nästan länsade faten?! Jo jag, de var underbart goda och jag kan förstå att de är behovsframkallande.

Till min glädje så finns det nu en affär som gör och säljer dessa små bakverk, den ligger på Östermalm i närheten av tunnelbanan och i dag tog jag mig en sväng på lunchen. Ladurée heter stället och ligger på Grev Turegatan 15. Gissa om det var svårt att veta vilken smak jag skulle ta, de hade massa olika smaker och alla såg lika goda ut där de låg innanför disken. Jag valde lakrits!, citron och hallon. Jag fick dem i en fin påse med en servett, 66 kronor fattigare. Hade sådan lust att ta upp dem på en gång när jag kom utanför affären men jag besinnade mig och la upp dem fint på skrivbordet och njöt av dem medans jag arbetade. Men nu är det ju kört.. tur att man måste ta sig till Östermalm för att få dessa underbara bakverk. Kommer inte pröva på någon annans för de här var så himla goda.

Ska nog testa att baka sådan någon dag…tror nog att det är lite pilligt men testa kan man ju göra.

De hade andra saker i butiken också, konfektyr, glass och ljus mm.

 

Visst ser det frestande ut?

 

Synd att de var så goda och att de gick åt så snabbt. En överraskning var att lakritsen var riktigt god.

 

 

 

 

 

5 reaktioner på ”Macaron

Kommentera

