Den där känslan……

Den där känslan……

Jag hatar riktigt hatar den där känslan jag får när min kropp inte orkar mera. Då jag allra mest bara vill lägga mig ned där jag står, då jag inte orkar ta ett steg till, då jag inte orkar prata eller lyssna, då kroppen bara vill stänga av alla sinnen för den orkar inte ta in några flera intryck, ljud, ljus eller känslor. Den känslan fick jag precis men jag kan just nu bara försöka att strunta i den eftersom jag är på väg på bio med en väninna och jag kan inte lägga mig ned på gatan och jag kan inte vända hemåt för det är lika långt att gå hem som till bussen. På bussen kan jag i alla fall få vila lite.

Oftast så tar jag mig en vilstund (om det finns möjlighet ) för att sedan fortsätta med det jag höll på med. Att sova eller vila för mycket hjälper inte och det som ändå har hållt mig uppe den vintern som var, var min träning. De gånger då jag har legat på soffan och bara känt att jag stannar hemma från träningen men har ändå gått, de gångerna har gett mig sådan energi och glädje. Men så finns det de gånger som det bara inte går att ta sig till träningen och då är det bara att stanna hemma, en balansgång man måste lära sig.

Är så less att inte orka lika mycket som alla andra som orkar hitta på en massa kul direkt efter jobbet. Jag vill inte vara trött och ha värk. Jag vill inte känna att jag klistrar på ett leende för att inte behöva beklaga mig då jag inte vill vara den där som alltid klagar.

Många säger att de förstår mig, men hur kan de göra det? De jag verkligen vet att de riktigt förstår mig är de vänner som mår precis som jag, de kan verkligen förstå. Jag kommer aldrig kräva att någon ska förstå för det är omöjligt, jag är glad för all omtanke, det värmer.

Ibland tror jag att den här känslan av att vara helt slut av trötthet i hela kroppen är värre än värken.

En reaktion på ”Den där känslan……

  1. Usch vad jobbigt du har det… 😦 Hoppas det vänder snart! Och att bion är bra 🙂
    Själv orkar jag heller nästan aldrig hitta på något efter jobbet, men det är nog för att jag gör av med så mkt energi där.. Fast igår blev det ju kokos, förstås 🙂 Vi pratade om att vi borde ses några st i sommar eller försommaren. Visst vore det kul?

    KRAM o krya på dig!

Kommentera

