Längtar

Längtar

Jag längtar till semestern….för en gångs skull så har jag nästan fått de veckor jag ville ha.. det har alltid varit bråk och tjafs varje år på mitt arbete och man har nästan haft ångest efter julsemestern för då visste man att snart kommer mail från cheferna att vi ska planera sommarsemestern… Men i år gick det hyfsat, men då har min man haft problem istället och deras ledigheter blev inte klara förrän häromdagen.

Jag vill ju resa och se saker.. och i år har jag bokat en resa till Turkiet med min yngsta son och en vän samt hennes dotter. Det blir första veckan i augusti. Jag vet… den varmaste tiden på året…..Men eftersom jag har velat ha semester då och inte la den i juni så får jag ta det. Det var inte meningen att det skulle bli en resa i sommar men möjligheten kom och jag tog den.

Så det ska bli spännade att se vad det innebär att resa till Turkiet, jag har aldrig varit där så det ska bli riktigt spännande. Men jag är nästan 100% säker på att jag kommer att återkomma till det landet, för det finns så mycket att se och upptäcka men jag kommer inte kunna ta mig runt till allt jag vill se och fota då jag har min son med mig och då vi åker då det är varmast.

Kappadokien, en hel stad i bergen… facinerande….

Pamikkale, bassänger av stelnat kalk. Vackert!!

Istanbul, staden som ligger både i Europa och i Asien. Staden man kan tro är huvudstad i Turkiet men det är fel…

Jag får återkomma till Turkiet men kanske inte mitt i sommaren. Spännande ska det bli och jag fota mycket som vanligt. Vi kommer att bo i Bodrum, först tittade vi på Alayna men ändrade oss. Så jag hoppas att det var rätt att vi ändrade oss. Jag tar gärna emot tips och liknande! Har fått en hel del kommentarer på facebook och det är jag tacksam för 🙂

4 reaktioner på ”Längtar

  1. Härlig Annelie!

    Och du har ju mej som förtrupp! Förhoppningvis hittar jag juvlerna och kan spara dej vad inte är värt att se 🙂
    Det roliga är att jag har fått en ungdoms kamrat med mej den första veckan. Men då blir det nog mest innerstaden. Men det andra veckan veckan blir det nog jag och kameran och Alanyas alla härliga saker att fotta 🙂

Kommentera

