Skärpning TV4

Skärpning TV4

Har under veckan sett reklamen för filmen Ica Age 3 på TV4, men jag har inte direkt tänkt på vilken dag den ska sändas, tänkte att den kommer säkert visas till helgen. MEN den visas nu i kväll, den började kl 20 och håller på till kl 22. Hur tänkte de nu egentligen. Det är en helt vanlig vardag i morgon, de flesta ska upp till dagis, skola och arbete. Då sätter man sig inte och tittar på en film så länge, kl 22 då ligger jag till sängs när jag ska upp och arbeta dagen därpå och min åttaåring börjar jag göra i ordning runt kl 20, då är det dusch, tandborstning och sedan har vi sagoläsning och gos så kl 21 så sover oftast han och ändå är han svår att få upp kl 06.30 på morgonen. Hur skulle det då vara om han fick se film till kl 22? Då kanske han med tur är klar i sängen kl 22.30 och förhoppningsvis så somnar han på en gång då.

Jag undrar om TV4 sänder hem någon och hjälper till med konflikten som säkert många får om barnet vet om att filmen ska visas, eller kommer de i morgon och får upp alla trötta barn och ser till att de kommer i tid till dagis och skola?
Hade det inte varit trevligare om de hade sänt den tidigare på kvällen så att den var slut till kl 20 eller i morgon fredag eller på lördag?? Då hade det varit riktigt mysigt att sitta och se den, då det är en riktigt bra och rolig film för hela familjen. Det hade ju faktiskt passat att visa den måndag då det är röd dag på tisdag……

 

6 reaktioner på ”Skärpning TV4

  1. Snacka om I-lands problem. Om barnet / barnen en enda gång får vara uppe längre än normalt så dör inte barnet av det. Sen så kan de flesta spela in den om den sänds på en tid som inte passar.
    Men visst är det skönt ibland att skriva av sig om saker man irriterar sig på…

    1. Jag tycker det är ganska nonchalant av kanalen, de ska ju vara seriösa men det har de nästan slutat att göra, nu är det bara pengar som gäller för dem. Det visade de i söndags när de visade söndagsfilmen, i slutet av filmen var det reklam och sedan efter reklamen så var det i stort sett bara efterrubrikerna kvar av filmen, varför kunde de bara väntat med reklamen…. Trist…

  2. Ja jag såg också att den sändes så sent och tänkte att nu är barn filmer vuxenfilmer…
    Hade jag varit hemma hade jag sett den gillar filmerna.
    Håller så med dig!
    Kram Sussi

  3. Håller med, mina ungar, 11 och 13, måste vara i säng före 22 om de ska komma upp till skola dagen efter. De hade tack och lov inte sett att den skulle visas…

Kommentera

