En till premiär i kväll

En till premiär i kväll

I går vann jag två biljetter till premiären av Ängelen på Maximteatern. För några veckor sedan så var jag på en förhandsvisning av den tillsammans med Madonnan så jag smsade henne i går på en gång och frågade om hon ville följa med, hon svarade inte så då ringde jag upp henne och fick med mig henne 🙂 Härligt tycker jag! Det kändes så rätt att det skulle vara hon och jag som gick och såg premiären.

Det kändes lite roligt när jag gick till kassan på teatern och bad att få mina biljetter, fick ett kuvert med mitt namn på 🙂

Ängelen är av och med Cecilia Frode. Showen handlar egentligen om oss människor och vad vi gör med våra liv, den handlar om ensamhet, tvåsamhet, kärlek och längtan efter kärlek och närhet. Man vet inte riktigt när det egentligen är läge för att skratta. Cecilia är målad med vitt ansikte, markerade ögon och en stor röd clownmun, hon har stor blå lockig clownperuk, så även om det hon säger låter och känns ledsamt så ser man henne med ett stort leende. Men ju längre in i föreställningen man kommer ju mer börjar man känna och se när det inte är läge att skratta. Cecilia är bra, hon är så beskrivande och hon använder hela kroppen, hon dansar och hon sjunger.

Hon står helt själv på scenen och har hela publiken i sina händer, alla lyssnar, ler, nickar, skrattar och njuter av denna till kroppen lilla människa. Hon har en liten orkester på scen också, två män som spelar till den sång som Cecilia framför.

Den känsla jag fick när jag var på förhandsvisningen får jag även nu, men nu får jag hela paketet och jag är riktigt glad över att jag vann biljetterna för jag hade nog tyvärr inte gått och sett föreställningen annars och då hade jag missat något.

 (bild från Maximteaterns hemsida)

 

Jag är glad att jag fick med mig Madonnan, men nästa gång vi ses så får det bli utan teaterbesök för vi har så mycket att prata om. Vi kanske ska se till att bli det nya radarparet som springer på alla premiärer och alla kommer att undra vilka vi är och vad vi har gjort…. 😉

7 reaktioner på ”En till premiär i kväll

  1. Yes, det tycker jag vi gör o blir! 😀 Och tack för att jag fick följa med, det var så roligt och verkligen sevärt. Har tänkt på pjäsen ett par gånger idag, det var så mycket hon fick med på den stunden.

    Vilken fin bild på Maximskylten du fick. Har tänkt lägga upp ett par bilder från min kamera, men inte orkat…. 🙂

    Kram o ha en fin kväll!

Kommentera

