Veckans Real Life hos Yohanna

Veckans Real Life hos Yohanna

Kom precis på när jag skulle lägga mig att jag inte har skrivit det där inlägget jag hade tänkt till Yohannas Real Life och den här veckan vill jag verkligen vara med.

Denna veckans Real Life handlar om parfymer….jag älskar parfymer och kroppskrämer, ja allt som luktar gott. Ända sedan jag var barn har jag tyckt om sådana saker. Mina första minnen av dofter är Timotej ,musk och vem minns inte DATE dofterna.. Timotej var visserligen inte en parfym utan ett schampo men det luktade så himla gott

Musk tycker jag fortfarande om, om det är rätt sorts muskdoft.

DATE fanns i en massa dofter och man hade flera favoriter, en liten rolig sak är att en klasskompis var på 80 talet modell för en av dofterna 🙂 Men inte den här på bilden, den på bilden är en av de som var mina favoriter.

Efter DATE dofterna som var väldigt många så blev SAMBA parfymerna mina favoriter och särskilt då den blåa flaskan. Efter något år så hittade jag den parfym som jag än i dag bara älskar, det är min absoluta favoritparfym, Laura från Laura Biagotti. Men jag håller mig inte bara till en parfym då jag älskar dofter. Jag har en hel del som favoriter och en del hittar jag när jag far runt bland parfymerna på flygplatserna, en hittade jag så då jag hade testat den men tyckte inte att den var så himla god. När jag sedan låg i sängen på hotellet hade jag handleden i närheten av ansiktet och kände en härlig doft.. då hade parfymen ”mognat” och jag införskaffade mig den. Sedan så finns det parfymer som är rena mardrömmarna.. Opium är en av de parfymerna. Kommer det in någon med den på sig i en buss eller i ett rum där jag är så får jag omedelbar huvudvärk. Ibland kan jag känna en doft som är underbar och då måste jag fråga vad det är för parfym, men det är inte alltid den luktar lika gott på mig. Parfymer dofter lite olika från person till person.

Ett fint minne jag har är när min mellersta son fyllde år, då fick han en hel del pengar i present. Han drar iväg till centrum för att shoppa med en kompis. Sedan så kommer han hem och har inte köpt något till sig själv, men jag får ett fint paket av honom som tack för att jag har stöttat och kämpat med honom. I paketet låg Kylies parfym, min fina goa son som använder sig av sina födelsedagspengar och köper parfym till mig. Man ser den röda flaskan med svart kork i främre raden 🙂

Mitt parfymskåp, här ser man att jag fortfarande faktiskt har en SAMBA flaska i min samling, men det här är en ny doft.

 

Det är inte bara parfymer som jag tycker om, jag använder inte parfymer dagligen då det finns människor på mitt arbete som är allergiska. Så då har jag kroppslotioner som luktar gott. En av mina favoriter där är en som heter GOSH, den hittade jag när jag flög ospecat ned till Gran Canaria och fick dela lägenhet med en dansk tjej. Hon hade denna lotion och det luktade så gott när hon hade duschat. När jag kom hem till sverige så var jag tvungen att söka efter den, hittade den på nätet och en flaska på 400 ml kostade runt 100 kr. När jag sedan var i Skagen så hittade jag den i en mataffär, för 35 danska kronor…. en massa flaskor hade jag med mig hem men inte någon sprit eller vin…. 🙂

9 reaktioner på ”Veckans Real Life hos Yohanna

  1. Kul att läsa!!
    Ja visst finns det mkt minnen knutna till dofter, när man känner doften kommer minnena o vise verca.
    Åhh date ja, vilka minnen. ha ha

    Ja det där med att inte tvätta plagg som pojkvännen haft, de e du inte ensam om =)
    De snusade man mkt på 😉

    Ha en bra dag
    kram

  2. Men åhhh Timotej shampoot som helt klart även var min favorit när jag var yngre.. Herre jösses det hade jag glömt bort 🙂
    Vilken ”tidsresa” det blev nu då 🙂 Tack för påminnelsen!

    Undrar om du menar Elizabeth Ardens Greene Tea?

    Ha en underbar dag!

  3. Hej, kul att du tittade in hos mig. Men WOW vilket parfymskap du har…inte illa alls. Imponerad!

    Onskar dig en fin Torsdag!

    Halsningar Jenny

Kommentera

