Varför så långt bort??

Varför så långt bort??

Jag är en sådan som springer ofta på toa så jag har testat många av alla de toaletter som finns runt omkring på allmäna platser som shoppingcentrum, restauranger, sjukhus, tågstationer osv… och jag brukar ofta gå in på handikappstoan och min stora fråga är Varför är det så långt till toarullen från toastolen??? Det är inte ofta som toarullen finns vid toastolen utan den sitter oftast på väggen vilket gör att man i stort sett måste resa på sig för att komma åt pappret eller komma ihåg att dra med sig lite toapapper innan man sätter sig.

För mig är det ju inte så jobbigt att resa mig upp för att hämta papper men det är en handikappstoalett,
vilket innebär att det ska vara lätt för en person som har svårt att ta sig fram eller röra sig på trånga utrymmet att få tag på toapapper medan man sitter på toaletten!

Senaste gången jag tänkte tanken var nu i går då jag gick på toa på Viking terminalen då jag skulle ut och åka båt, då passade jag på att ta denna bild för att visa vad jag menar 😉

13 reaktioner på ”Varför så långt bort??

  1. Har också funderat lite på den frågeställningen….kanske så att den som har ritat ut handikapps toan inte har tänkt på att den ska användas av handikappade…:)
    Nu är det nedräkning som gäller…..29

  2. Denna fråga belystes när jag gick på usk-programmet. Är väl en karl som kommit på detta=). Men på flera ställen har jag nu sett att de sätter den på handtagen i en hållare. Mycket smartare!
    Må så jättegott!
    Kram Kram!Miriam

  3. Hei og takk for kommentar på bloggen min! Alltid hyggelig med nye besøk og jeg er glad du liker mine skriverier om Gran Canaria. En sak til; om du er på Facebook som finnes det en gruppe som heter ”Fotos Antigua de Canarias”. Nu skal jeg ta en titt på din blogg. Ønsker deg en fin dag!

  4. Jag har också lagt märke till den saken men liksom inte kommit längre i funderingarna. Nu på sista tiden har jag också sett att de satt fast den i handtagen på toastolen.
    Måste man vara smart i efterhand?

    Hälsningar
    Yohanna

Kommentera

