Stygnen borttagna

Stygnen borttagna

Så nu har det gått lite över två veckor sedan jag blev opererad för kaptraltunnelsyndrom. I går var jag upp till vårdcentralen och tog bort stygnen. Kaxig som jag var så sa jag att det var helt ok att sitta ned och ta bort dem, trodde inte att det skulle göra så ont. Första stygnet kändes ok, nästa blev värre och jag började känna mig yr så jag frågade om det var ok om jag la mig ned. Resterande stygn gjorde rikigt ont och de sista var hemska och jag svimmade. Brukar svimma när saker och ting gör för ont…. Fick vila ett tag och sedan blev det taxi hem då de inte tyckte att det var ok att jag tog bussen. På väg ut från sjukhuset var jag tvungen att stanna till några gånger då jag var ganska svimfärdig. Det var skönt att komma hem och lägga sig på soffan.

Jag har varit ganska naiv när det gäller denna operation, har trott att det var en enkel sak att göra och att man snabbt skulle vara på bena som vanligt efteråt. Men så blev det inte. Men då vet jag det tills de ska operera vänstra handen.

Det viktigast är ändå att mina bortdomningar i högra handen är helt borta!!!!!!!!!Och det var ju det som var meningen!!!

Nu är det bara att ta varje dag i ett lugnt tempo, börja träna upp handen igen och lyssna på kroppen…

8 reaktioner på ”Stygnen borttagna

  1. Vad modig du är som gjorde den op!! Jag skulle göra den för några år sen men vände i dörren när jag såg läkaren…..
    Och efter det har jag inte ens våga tänka tanken på att göra den!! Usch jag svimmar faktiskt av bara tanken….

    Du var duktig du!!!

    Kram

    Jag kom alldeles av mig när det gäller HM….. Men jag håller med dig i allt och säg till sonen att han får sina kläder därifrån bara för att de är snyggast 😉

  2. Ohh, så otäckt! Skönt att du tog dig hem tryggt i alla fall! Att svimma har jag bara gjort vid några enstaka tillfällen i mitt liv, jag tycker det är obehagligt.

Kommentera

