Varit på förhandsvisning av Ängelen av och med Cecilia Frode

Varit på förhandsvisning av Ängelen av och med Cecilia Frode

I morse hade jag fått ett trevlig mail på facebook av en vän. Hon frågade om jag ville följa med på förhandsvisningen av Ängelen på Maxim teatern. Jag svarade att det ville jag gärna göra. Det hela började 17.30 så jag var utanför Maxim teatern i tid och det var himla kul att träffa min vän som jag faktiskt har lärt känna tack vare Aftonbladets blogg 🙂 Det hela började med lite mingel där vi fick bubbel och en wrap, smakade bra och det var fullt med människor där. Jag är inte van att vara på sådana här saker så när jag nu var där så önskade jag att jag hade klätt upp mig lite i alla fall… Såg en hel del ansikten som jag kände igen från både teve och andra sammanhang.

Det var Linda Skugge och hennes bolag Skugge & Co. som engagerade denna förhansvisning, och det var kul att se Linda då jag har läst en hel del av det hon har skrivit. Jag visste inte att hon hade ett PR och eventbolag också, men går man in på deras hemsida så verkar de ha väldigt många uppdrag.

Ibland får man vara lite ”löjlig” ”barnslig” ”töntig” (enligt mina barn) och gå fram till den person som man tycker är bra på teve, i mitt fall denna kväll blev det Jimmy Schönning  från Äntligen hemma på Tv4. Han hade inget emot att ställa upp på bild tillsammans med mig, men jag tror nog han undrade vad jag var för någon som bara dök upp och ville ha en bild

Efter lite mingel så fick vi gå in och sätta oss i salongen och så började visningen av Ängelen. Först så kom två musiker ut och satte sig, sedan kom då Cecilia Frode ut på scenen och vilken utstrålningen den människan har. Hon behöver inte ens öppna munnen för hon har ett sådant talande min och kroppspel. Det här var ett kort sammandrag av hennes show som kommer att visas på Maxin teatern under tiden 29-31 mars kl 19.30 samt 1 april kl 16.00. Det är hon som har skrivit både musik och text till föreställningen. Det är en musikalisk tragikomisk föreställning, man visste inte riktigt när det var ok att skratta eftersom det hon sa var samtidigt väldigt allvarligt men med hennes sminkning och minspel så kändes det lite komiskt. På Cecilas Frodes hemsida har hon skrivit lite hur denna föreställning kom till.

Det kändes lite konstigt att det inte var så lång föreställning vi fick se, men jag kan nog förstå meningen, att det var en försmak och att den skulle göra så att man vill ha mer av hennes föreställning.

Här nedan kommer lite foton från minglet och även en bild på Cecilia Frode efter föreställningen då hon tog emot alla som ville prata med henne eller fotas med henne. Hon bjöd verkligen på sig själv.

Vad var det då i goodiebagen man fick med sig hem?

Den innehöll en ask med kosttillskott från Lactistress, en tetra med salsa från gogreen, sesamkakor från Risenta, två stycken presentkort, en tidning som heter Nya Upplagan och så det jag tyckte var bäst och roligast, en lite minibok av Zinat Pirzadeh. Jag vet inte om det här var en bra goodibad då jag inte har varit på sådana här tillställningar förut 🙂

6 reaktioner på ”Varit på förhandsvisning av Ängelen av och med Cecilia Frode

  1. Vad roligt att vara där och vilka bra bilder du fick! Fast den med dig och Jimmy borde ha varit lite skarpare…sorry! 😉 Visst blev man sugen på att se mer av showen.

    Kram på dig

Kommentera

