Real Life hos Yohanna

Real Life hos Yohanna

I veckans Real Life hos Yohanna handlar om ”att få veta saker om den som skriver bloggen.” Lite som de där böckerna ”mina kompisar” som man fyllde i när man var yngre.

Här kommer mina svar:

Namn:  Annelie Söderbo i Stockholm
Stjärntecken: Stenbock
10 ord som beskriver dig: Storasyster, fotogalen, trebarnsmamma, glad,älskar att resa, trevlig,positiv, envis, omtänksam, älskar barn


Ordspråk/talesätt du gillar/lever efter:
Behandla/bemöt andra människor så som du själv vill bli behandlad/bemött.
Vad ville du bli när du gick i gymnasiet? Jag började på barn och ungdom men när jag gjorde praktik på dagis och fritis så kände jag att det där var inget för mig. Visst älskade jag barn men i min framtid såg jag att jag skulle ha egna barn och hur kul var det att lämna bort mina barn för att sedan gå och ta hand om andras barn. Och i dag känner jag likadant. Var också inne på att bli barnmorska men jag tål inte så blod och sådant.
Hur gick det med den drömmen? Se ovan


På milleniumnatten, vad gjorde du då?
Jag förlovade mig med min man som är jag är gift med i dag.

Fem maträtter du lagar ofta:
– tacos, pannkakor,köttbullar och stuvade makaroner,hemmagjord pizza,kyckling fajita

Godisarnas topp 5:
1. Choklad
2. gelenappar
3. sockerbitar
4. saltlakrits
5. ?

Vad skulle du göra om du vann 5 miljoner: Betala av alla skulder, sedan så skulle jag bo kvar i vårat radhus, jobba deltid och resa och njuta av resten av pengarna. Sedan skulle jag köpa en lägenhet åt varje barn och investera så vi kan leva gott under pensionen.

Fem saker du är bra på:
-fota
– planera resor
– ta hand om mina barn
-shoppa

-hålla tider
Tre du är dålig på:
– hålla kontakten med mina vänner
– prata engelska
– rita

Fem hobbies eller saker du gillar att göra:
– fota
– Läsa
– resa
– träna
– Shoppa

Fem som du INTE gillar att göra:
– laga mat
– Stryka
– Städa
– gå upp på morgonen
– stressa

Det fulaste du vet i klädväg: På karlar träningsoverallsbyxor som hänger tillsammans med en tshirt med reklam

På kvinnor är det inte så vackert när man har riktigt tajta kläder och man är överviktig.
Fyra favoritleksaker:
– kameran
– Iphonen
– Datorn
– teven

   

6 reaktioner på ”Real Life hos Yohanna

Kommentera

