Hur jag mår just nu

Hur jag mår just nu

Nu äntligen börjar jag kunna använda mig av min hand lite. Jag opererade mig för en vecka sedan för kaptraltunnelsyndrom. Jag trodde inte att man skulle ha så ont och vara så sliten som jag faktiskt har haft och varit den senaste veckan. Operationen görs under lokalbedövning och då trodde jag att man snart skulle vara som förut… Visst…………. jag har haft så himla ont i fingerlederna och även i såret. Har inte kunnat göra någonting, inte kunnat skriva vid datorn, inte kunnat hålla något med högerhanden inte ens en bit papper. Trodde jag skulle kunna gå tillbaka till jobbet i dag men fick lov att ringa läkaren i går och han sjukskrev mig i tre veckor. Men i dag känns det lite bättre, kan använda handen lite mera.  Fast jag ska inte klaga…eftersom mina bortdomningar faktiskt är borta så då har operationen gjort nytta, så efter den här handen lär det även bli den vänstra också. Har försökt att träna kondition, gjorde ett pass förra veckan men sedan låg jag resten av veckan. Har gjort ett pass denna vecka så nu får jag lov att ta det lugnt.

Operationen gick annars bra, förutom att bedövningen inte tog på mig, först så var handen och fingrarna helt bortdomnade men när jag las på operationsbordet så säger läkaren att han ska testa och se att jag inte känner något, vilket jag gjorde, jag kände när han skar mig med skapelen så då blev det mera bedövning och då sa han att nu kommer du vara bedövad hela dagen….Trodde han.. när jag lämnade sjukhuset så hade jag full känsel i handen och det blev raka vägen till ett apotek och hämta ut smärtstillande.

 

2 reaktioner på ”Hur jag mår just nu

Kommentera

