Totalkaos i trafiken

Totalkaos i trafiken

Min äldsta son hade en tid att passa i dag kl 10 inne i stan. Han startade tidigt hemifrån, han är alltid ute i god tid men i dag ännu lite tidigare eftersom det är snökaos i dag. Som alla vet så blir det totalt kaos i Stockholm när det kommer snö, konstigt egentligen.. Men i alla fall… läste nyss på facebook att han har inte kommit så långt på 2 1/2 timme… ungefär några kilometer från vårat hem. Så han har fått avboka sitt möte.. Jag hoppas att han kommer hem sedan… Förra året så gick det ju så långt att de ställde in alla bussar, det gick inte en buss på nästan ett dygn.

Det är lite lustigt hur saker och ting fungerar, det blir alltid kaos när det är snö i Stockholm, det är som allt lägger av då. Nu är det ju kaos i bil och busstrafiken, men också totalstopp i pendeltågstrafiken. Det enda som verkar vara problemfritt är tunnelbanan. Det känns riktigt skönt att jag inte behöver ta mig ut någon längre sträcka. Jag ska bara gå upp till skolan och hämta hem lillkillen om någon timme.

Hur har ni andra det i vintersverige? Kallt? Snö?

Nu finns det snö så min son kan åka skidor 🙂

5 reaktioner på ”Totalkaos i trafiken

  1. Tråkigt för sonen, hoppas det gick bra att boka om mötet.
    Här i Östersund har vi strålande sol men bitande kyla, -26 i morse, BURRRRR!
    Men inomhus har lilla frugan o jag varmt o skönt
    Varma kramar till er!

    1. 26 grader kallt… jag är inte avundsjuk….brrrrr Läste något från Gran Canaria å FB där de skrev att i hela Europa är det kallt förutom på Kanarieöarna…..Kanske man ska åka dit 🙂 KRAMAR

Kommentera

